2/10

Skriv något om när du var ute och flög!

2/10

Inläggav PeterJ » fre 03 okt 2014, 00:23

Temat var el-flyg denna eftermiddag. Jag och en vän tog turen upp till fältet, mötte en härlig snubbe vid namn Kjell (om jag inte minns fel) som laddade sina batterier under motorhuven och hade med sig en söt liten vovve som inte gjorde mycket väsen av sig. Jag började med en svängom med min lilla micro-Mustang i blåsten, gick fint trots vinden. Strax där efter kom Staffan upp till fältet med en DJI Phantom-quad och filmade lite med en GoPro monterad under huven (ser fram emot att se ett smakprov). Kjell hade tyvärr lite otur och får byta motorfäste på sin modell, skam den som ger sig. Gjorde även en tur med min Parkzone Archer, flög som om ingen vind fanns. Testade därefter min lilla el-3D-Heli, Blade 130 X, även den flög också fint men fick kämpa en del i vinden.
Lite senare, efter div. flygtjôt, kom Linkan och far upp med den nya elseglaren på en "maiden-flight", den flög också förbannat bra! Avslutade med en flygtur med min Archer och strax där efter en liten helikoptertur innan solen gick ner. Härligt var det och alla flög med el.

Detta var min första flyglbogg. Tjolahopp!

/Peter
PeterJ

Återgå till Flygblogg