20090424

Skriv något om när du var ute och flög!

DepronDelta, Piper Cub J3 mm

Inläggav andersk » lör 25 apr 2009, 22:10

Ja efter lite uppmjukning med DepronDeltan, så var det dags att flyga med Cub'en.
Efter att servoriktningarna hade korrigerats, jag hade ju vänt motor se'n sist och flyttat runt servona.
Bild

Hade ingen ny bild på Cub'en, så det får bli från förra flygningen,
Bild

Mitt under sista landningen, så dök Gunilla upp. Hon ville fota min Cub, samtidigt som Bella var i luften.
Jag hade en trevlig pratstund med Gunilla om Cub-flygande.

Bild

Hon lyckades få med båda Cubarna till slut. Bella syns som en flugskit på himlen i bakgrunden på min bild
Bild
Användarvisningsbild
andersk

Stuka under hangaren

Inläggav magnuswrang » lör 25 apr 2009, 13:45

Hej på er!

Har inget flyt ....servo paj igen går inte att köpa kinakopior aldrig mer..........servot slog fram och tillbaka 180grader åt båda hål hela tiden ,tur att det hände på marken det var sidorodret mitt 12kg som gav upp.Nu är det beställt ett nytt Hitec HB 645 BBsom är på väg från östersund ska nog vara på plats 1maj, det andra är urtagit fick kompisation det blev 2st borstlösa motorer till Ju88.
Mvh Magnus W

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av magnuswrang sön 26 apr 2009, 12:34, redigerad totalt 1 gång.
Mvh Magnus W
Användarvisningsbild
magnuswrang

20090424

Inläggav Linkan » fre 24 apr 2009, 20:57

En fin fredagsförmiddag på fältet. Gjorde tre starter med min P-47, ca en timma total flygtid. Övriga modeller denna förmiddag: Stuka (med flygförbud), Piper Cub och en depronskapelse i deltaformat.
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Återgå till Flygblogg