13 sept, borde jag ha tänkt på

Skriv något om när du var ute och flög!

Re: 13 sept, borde jag ha tänkt på

Inläggav andersk » mån 14 sep 2009, 20:04

Före:
Bild

Efter:
Bild

Bild

Men å andra sidan hade bättre limning inte hjälpt, bara en stilla fundering: Hade det spruckit under normalflygning också?
Användarvisningsbild
andersk
 
Inlägg: 121
Blev medlem: tis 05 feb 2008, 01:00
Ort: Floda

Re: 13 sept, borde jag ha tänkt på

Inläggav andersk » mån 14 sep 2009, 19:39

Tack för allt medkännande!
Jag tittar nu på en ersättare, en Great Planes Reactor 3D.
Har hittat en för halva nypriset, så den hämtas imorgon tisdag,
om allt är med i lådan.
Den passar bra till min OS70 Ultimate.

Så det är som Jonas nästan säger,
"Bara limma ihop å komma igen"
Användarvisningsbild
andersk
 
Inlägg: 121
Blev medlem: tis 05 feb 2008, 01:00
Ort: Floda

Re: 13 sept, borde jag ha tänkt på

Inläggav Linkan » mån 14 sep 2009, 18:23

Det var tråkigt att höra. Dock så händer det ju som bekant olika incidenter då och då inom denna hobbyn....
Bara att bita ihop och komma igen!
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan
 
Inlägg: 1326
Blev medlem: tis 05 dec 2006, 01:00
Ort: Alingsås

Re: 13 sept, borde jag ha tänkt på

Inläggav Larry » mån 14 sep 2009, 13:35

Jag lider med dig.

Men det finns nog bara två sorters piloter.
Såna som har kraschat och de som kommer att krascha..
Larry
 
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 12 aug 2009, 00:00

Re: 13 sept, borde jag ha tänkt på

Inläggav andersk » sön 13 sep 2009, 22:42

Jag gillar Kellyn, den är lite annorlunda å fräck, men när kroppen sprack så komplett och "enkelt" så inser jag att Kyosho knappt limmat ihop någonting.
Det som är nästan intakt är alla de förstärkningar som jag kom åt att göra i kroppen.
Så jag är tveksam till en Kelly igen, även om den idag säljs för halva priset mot vad jag betalade hos Östersunds M-hobby.

Flera tips önskas!
Användarvisningsbild
andersk
 
Inlägg: 121
Blev medlem: tis 05 feb 2008, 01:00
Ort: Floda

Re: 13 sept, borde jag ha tänkt på

Inläggav Johan R » sön 13 sep 2009, 22:17

Till en Kelly F1 Racer så klart!

Surt med haveriet men det är bara att bita ihop och gråta i tysthet.

Kom ut ca 19:30 men då var det ganska öde på fältet.

Fick i alla fall 3 flygningar med min Eindeckerliknande sak.

// Johan
Användarvisningsbild
Johan R
 
Inlägg: 128
Blev medlem: tis 01 maj 2007, 00:00

13 sept, borde jag ha tänkt på

Inläggav andersk » sön 13 sep 2009, 21:31

Hej,
The Kelly F1 Racer is no more.
Negativ höjd gör att det återstår en hel vinge men ingen glasfiberkropp.
Det blåste en del idag, men det var inte orsaken till min krasch.

Ombockat ställ gjorde att den lättade från det fina gräset hur lätt som helst.
Jag flög runt med solen i ryggen en bra stund på östra sidan och allt gick väldigt bra.
Inga större bekymmer med vind faktiskt.

Så blev jag övermodig och gick runt för att öva lite inflygningar för landning från väster.
Och där fanns plötsligen en nedgående sol rakt i ögonen, tappade synen för någon sekund OCH
därmed var Kellyn i ryggläge och innan jag insåg det, så var negativ höjd ett faktum.

Inget att skylla på, inga radiostörningar inget problem med modellen, bara klantig pilot.

Så det blev att njuta av de andra piloterna som var i luften. Martin med sin övermotoriserade trainer och
Anders med sin trainer och en motor som inte riktigt ville snurra hela tiden.
Bra fluget av dom och kom dom hem hela med sina grejor.
Ska man flyga den 13:e??

Så vad man ska nu använda en OS70Ultimate till ??
Tips mottages tacksamt
Användarvisningsbild
andersk
 
Inlägg: 121
Blev medlem: tis 05 feb 2008, 01:00
Ort: Floda


Återgå till Flygblogg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron