Söndagen den 6:e samt ett upphittat plan

Skriv något om när du var ute och flög!

Re: Söndagen den 6:e samt ett upphittat plan

Inläggav Staffan B » sön 20 nov 2011, 21:58

Tur som en tokig! Köp en trisslott! Bild Staffan Magra
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Inläggav lidén » sön 20 nov 2011, 20:33

AAAAAAAA, Det är mitt plan!!! Ha ha ha....

För ett par veckor sedan tappade jag kontakten precis efter start på min FPV - kärra här i Magra/Ödegärdet, en Multiplex easy star!!

Maskinen lade sig stigande i sväng på fullgas precis efter start, följde det med bil o kikare tills det var en prick i kikaren, videolänken ner visade att det var RUSKIGT högt!! En bra historia som bör höras live.... Letade inte ens efter det eftersom jag anade ett MKT stort krashområde!! Kontakta mig!! 070-7464282 /Martin Så det flög ett par mil... =)
lidén

Inläggav Emil » mån 07 nov 2011, 16:33

Sannolikt kommer den inte från fältet, men kanske någon i klubben känner någon som...
Användarvisningsbild
Emil

Inläggav Linkan » mån 07 nov 2011, 16:08

Du är flitig du, ingen större trängsel på fältet i november. Märkligt med den lilla elkärran, det är väl knappast troligt att den kommer från någon som flugit på fältet??
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Söndagen den 6:e samt ett upphittat plan

Inläggav Emil » sön 06 nov 2011, 17:55

Fick till en sväng medans minstingen var på kalas. Det blev ett par sköna svängar med Spitfiren. Försökte mig på ett par slow-rolls, att det skall vara så rackars svårt att dra spakarna åt rätt håll. Det är ju bara två. Första halvar går långsammt och rakt, andra halvan snabbt och snett. Det får väl övas vidare.

Det kom en gentleman och hade hittat ett plan någon mil från fältet. En eldriven frigolitkärra utan skevroder. Han tyckte den var åt det silvriga hållet i färgen och måttade med fingrarna mellan 1 och 1.3 meter i spännvidd. Om någon vet någon som tappat bort en kärra, så har jag namn och nummer till han som har hittat det. Sprid gärna budskapet så att någon ledsen kan bli glad.
Användarvisningsbild
Emil

Återgå till Flygblogg