11Juli

Skriv något om när du var ute och flög!

Läste i rcforum USA

Inläggav magnuswrang » tor 12 jul 2012, 23:22

Detta har hänt förut läste jag att alu viker sig..Men jag tror det är som linkan sa att kroppen jet vika först..men det finns ju kolfiber att köpa ,så är du osäker skaffa ett kolfiber jag skulle gjort det ,funderade i dessa banor i våras.men tänkte att alu 30mm ska väl hålla.
Mvh Magnus W
Användarvisningsbild
magnuswrang

Re: 11Juli

Inläggav Staffan B » tor 12 jul 2012, 23:17

En liten fundering? Jag har samma typ av alu.rör i AT 6:an. I vingarna är det papprör genom hål i spryglarna, limningen runt där var väl inte den bästa men vi får se hur det håller. Har nog varit bättre med ett kolfiberrör. Aluminium är ju en ganska mjuk metall men jag vågar nog påstå att efter upprepade brytningar får man ett brott och röret knäcks.
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

12Juli

Inläggav magnuswrang » tor 12 jul 2012, 08:39

Tack Emil!
Tur att man har goa flygkopisar som stöttar.Idag ska jag ner och skruva ur resten av servon linkage.
Man kan nu börja drömma om nya finna flygplan.
Emil kolla över alla stag mellan vingrör vi tror det var där kroppen brast i kviveggen.Men vi har ju flugit så förut..Har tittat på det förut tyckte det såg och vara lite dåligt över allt i mellan kroppen.Dom har ju väldigt mycket luft.
mvh Magnus
Mvh Magnus W
Användarvisningsbild
magnuswrang

Inläggav Emil » tor 12 jul 2012, 08:25

Beklagar sorgen! :( Allt har en baksida och allt har ett slut, men det som är bra är att allt också har en framsida och en början. Nu får du njuta av att leta ny modell och börja drömma lite. Det är gratis och man kan ta med sig tankarna vart man går. Till och med utomlands :D
Användarvisningsbild
Emil

11juli

Inläggav magnuswrang » ons 11 jul 2012, 22:21

Håller med Linkan!

Detta har vi ju haft uppe på Årsmötena,så nu hände det,Som tur var i södra banänden i åkern. Bild Bild

I morgon är allt urplockat ur denna trevliga Maskin.Lovade frugan att inte köpa nytt med engång.Får väl hålla, det vi ska ju utomlands v31.
Mvh Magnus W
Användarvisningsbild
magnuswrang

Inläggav Linkan » ons 11 jul 2012, 22:15

Ja det var skönt att få lufta Corsairen igen! Men det som hände med din maskin är sannerligen märkligt! Vi har ju pressat den betydligt hårdare förut och nu viker sig ving röret i en vanlig roll :shock: . Riktigt tråkigt! Men detta visar ju hur saker och ting på ett ögonblick kan gå åt pipan och hur viktigt det är att inte flyga över depåområde eller andra förbjudna områden.
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

11Juli

Inläggav magnuswrang » ons 11 jul 2012, 20:59

Hej på er!
Jonas Och Magnus Var och flög kl 16:30-18:00

Bild
Bild
Bild

Nått Tragist hände under sista flygningen Vinggröret gick av troligtvis gav kroppen upp i mellan vingarna så att röret kröktest.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Så nu var min flygsäsong över bara spara till ny kärra över vintern har ju tid och titta nu på nästa projekt efter KI84.
Syn på sån fin kärra flög ju riktigt bra, han och prova start och landning själv såg framemot sommarn,hösten.
Gott mod Magnus inte ledsen för detta sånt som händer i denna hobby. Bild Bild
Mvh Magnus W
Användarvisningsbild
magnuswrang

Återgå till Flygblogg