11 Augusti Herrljunga

Skriv något om när du var ute och flög!

Re: 11 Augusti Herrljunga

Inläggav VictorBjörkman » sön 12 aug 2012, 16:17

Låter som en fulländad dag Jonas! Synd att man var upptagen med annat, hade varit givet annars! :)
Användarvisningsbild
VictorBjörkman

11 Augusti Herrljunga

Inläggav Linkan » lör 11 aug 2012, 22:48

Efter lite tvekan så packade jag in P-47an och Pittsen i bilen och satte mig i cockpit (ja jag kör Saab ;) ), gav stressfläkten (turbon) lite fria händer och efter en knapp halvtimma befann jag mig på Herrljungafältet. Lagom mycket folk, nygrillade hamburgare hela dagen lång, 0-1 m/s, ett fantastiskt fält och en strålande sol Bild . Det såg ut att kunna bli en härlig flygdag, och det blev det också! Flög upp tre-fyra liter soppa Bild och hade det hur trevligt som helst! Inga incidenter och det flögs med bensinare, metanolare, elfläktare, elkärror, elseglare, DLGer, och otroliga quadracoptrar eller vad det nu heter. Man kan säga att mitt flygbehov är mättat för ett par dagar, det var skönt att svalka strupen med lite barnförbjuden dryck vid hemkomsten.
Ondagkvällar är stora flygkvällen i Herrljunga och vi i alingsås får gärna komma och hälsa på fler gånger. Jag tackar MBS för tipset, ångrar inte att jag åkte dit!
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Återgå till Flygblogg