FLAIR SE5a

Byggen som är på G!

Re: FLAIR SE5a

Inläggav Staffan B » sön 11 okt 2015, 21:46

Har även jobbat på med denna lite..
Bild
Färdigklädd.
Bild
Det vanliga.
Bild
På jobbet för lack.
Bild
Såja, inte mycket kvar nu, håller på målar cirklarna på vingarna. I övrigt nästan färdig.
Vinterjobb saknas inte....
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Inläggav Linkan » sön 26 jul 2015, 15:20

Staffan har en riktigt bra bygg-sommar! Bra jobbat! Kul med historiken!
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Inläggav Staffan B » lör 25 jul 2015, 18:59

Johan J skrev:Vi är nog ett par kvar iallafall =) Kul att se att den får nytt liv!
Sen är det väl inte så många fler än du som bygger något spännande så här mitt i sommaren ;)

Vilken sommar menar du ? :shock:
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Inläggav Johan J » lör 25 jul 2015, 18:05

Vi är nog ett par kvar iallafall =) Kul att se att den får nytt liv!
Sen är det väl inte så många fler än du som bygger något spännande så här mitt i sommaren ;)
Användarvisningsbild
Johan J

FLAIR SE5a

Inläggav Staffan B » lör 25 jul 2015, 12:52

Hejsan om det är någon kvar?
En gång i tiden( 80-talet ?) hade jag en bl.a. Flair SE5a som såldes när jag för en period la ner modellflyget. Var den tog vägen har jag inget minne av utom att det var nog på Gråbomarknaden. Förra sommaren hade någon ställt ner lite gamla maskiner i vår byscha för omhändertagande. Av en slump så var det bl.a. en Se5a som hamnade på min garagevind fram tills nu. På köpsidan var det en kille som efterlyste en Flair så jag tog ner den och kollade upp vad det var för modell. Efter mätning och koll på Flairs hemsida så visade det sig vara en Flairmodell! Kul, Kollade upp den mer noga och hittade div. avbrutna framkantlister mm. Ingen ide att sälja den, för mycket jobb. Blev nyfiken och klädde av den helt och hållet. Hittade div. små anteckningar och siffror på en del ställen ??? Fasen det liknar ju min egen stil. :shock: Ringde runt lite och kollade upp vem som ställt ner maskinerna i klubbstugan. Kom fram till att det var Håkan Tore'n..
Fick tag på honom och fick bekräftat att han köpte den av mig på Gråbo fast den var oklädd. :o :o Alltså, det var min egen gamla maskin som landat hemma igen. Världen är allt bra liten eller hur. ;)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Den har varit med om en del genom åren...
Bild
Har gått igenom kroppen, bytt ut samtliga gångjärn, repat och förstärkt på en del ställen samt klätt om det hela. Tar den klädsel jag har hemma, den skall ju ändå målas sedan..
Notis : Håkan hade även kvar Enyan 120 motorn som jag hade i den gamla DR1an, fast han ville inte släppa den nu :(
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Återgå till In the workshop