Pitts 1:4

Byggen som är på G!

Re: Pitts 1:4

Inläggav Linkan » tor 21 jun 2012, 07:01

Emil skrev:En höjdare!! Jag har satt igång en mästare att i lönndom bygga en tvåvingad skapelse till mig. Om allt går väl så kan vi dubbeldäcka tillsmmans nästa år, dock är din en smula mer modern...

Ja jag gillar den skarpt! Hörde en liten fågel som viskade något om ett nytt projekt. Kul!
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Inläggav Emil » ons 20 jun 2012, 17:49

En höjdare!! Jag har satt igång en mästare att i lönndom bygga en tvåvingad skapelse till mig. Om allt går väl så kan vi dubbeldäcka tillsmmans nästa år, dock är din en smula mer modern...
Användarvisningsbild
Emil

Inläggav Staffan B » tis 19 jun 2012, 21:44

Var den bulligaste kropp jag sett, vad använde du för objektiv ? :lol:
Den kommer nog att bli riktigt kul.
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Pitts 1:4

Inläggav Linkan » tis 19 jun 2012, 21:13

När Bulldogen nu är såld så finns det ju ett litet tomrum som måste fyllas! I dag, en vecka efter den beställdes från Lindinger i Österrike så damp den ner: En Pitts Special skala 1:4! Stor fast ändå inte. Spännvidden stannar på 1500mm men kroppen är minst sagt biffig! Fabrikatet är Black Horse och det finns inte mycket att anmärka på. I nosen hamnar en OS 120 Surpass med pump. Hoppas den ska räcka till, maskinen ska väga under fem kilo så det borde fungera. Inga större modifieringar är planerade (va nu då Bild ) bara sedvanlig limöversyn och bränslesäkring. Så vem vet, är han där uppe snäll så kan den komma i luften riktigt snabbt!

Bild

Bild

Bild

Bild
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Föregående

Återgå till In the workshop