Kul att du gillar modellen.
Själv tycker jag att de är riktigt underhållande.
I och med vikten på modellen samt den inte allt för stora spännvidden förstår jag att det blir svårt att få iväg spitten med ett under hands kast. Jag skulle pröva ett överhands kast med relativt bra kraft i. Längre ner till marken och mer fart på luften kring vinge, stabbe och fena. Får du det att funka kan du börja experimentera med mindre kraft och vinklingar. Har övat en del på sqvadrons kolegan Peter E's GreatPlanes Mustang. Den är dock lättad och har en .15 motor. Den kräver ett bra överhands kast pga att den som sagt är konstruerad för en .25 motor. Men likt din flyger den fint.
Byggde mig en Mustang fHrån
Martin Elmbergs ritning. Satte i en lite äldre OS MAX .25 SF. (Tror motorn var från 80'talet.) Den gick som ett skollat ollon trots clark-y profil.
Fantastiskt roligt!
Senare när jag kom i kontakt med Aircombat visade det sig att reglerna är sådana att spitt och mustang får ha max .15 motor. (
Aircombat reglerna.) Sålde modellen och byggde mig en lättare .15 kärra på strax över minimi vikten på 700g.
(
IAR 80. Skaffade även mig en Hellcat godkänd för .25 som jag flög flitigt innan första tävlingen på SM 2010 vid Kristianstad)
I vilket fall så tycker jag du ska strunta i regler och bestämmelser. Utan, kör på och ha kul. :D
(Finns en rookie regel som tillåter vilken modell som helst under de första tävlingarna om du vill pröva tävling.

)
/Peter C