Bygglokal?

Allt som berör modellflyg

Re: Bygglokal?

Inläggav Johan R » fre 09 okt 2009, 15:55

Kul idé som jag tycker att vi skall forska vidare på!

Jag är intresserad av att vara med och dricka kaffe (och vem vet, kanske limma lite balsa)

// Johan
Användarvisningsbild
Johan R

Bygglokal?

Inläggav MBS » tor 08 okt 2009, 19:46

Hej.

Nu när byggsäsongen dragit igång så sitter många av oss hemma i förråd, skrubbar, uthus, vindar, källare, pannrum, lekstugor, m.m. och formar balsa och depron för glatta livet! Roligt? Javisst, självklart! Men... att bygga tillsammans är roligare! Därför undrar jag: finns det något intresse av att skaffa en gemensam bygglokal?
Med en gemensam bygglokal kommer naturligtvis regelbundna bygg-, kika på modeller-, dricka kaffe-, byta idéer- och snacka skit-kvällar, vilket i mina öron låter väldigt toppen. Dessutom, en gemensam lokal med regelbundna "öppettider" (t ex en kväll/vecka) kommer inte enbart vi redan "CA-förgiftade" personer ha glädje av. Nya, nyfikna medlemskandidater lär alla gånger kika förbi, vilket borde vara toppen för både åter- och tillväxten.

Ovanstående är enbart en idé som jag hoppas tas emot positivt. Jag vet inte hur stort intresset är, var eller om lokaler finns, vad det kommer att kosta, om man kan få bidrag, m.m. m.m, men jag tror det vore positivt för både gemenskapen och klubbens framtid om ovanstående kunde realiseras. Vad sägs?

Undrar och tycker

Magnus
MBS

Föregående

Återgå till Allmänt