PROBLEM !!

Allt som berör modellflyg

Re: PROBLEM !!

Inläggav Johan J » sön 01 dec 2013, 16:36

Om vi målar den nya röd så är inte landskapsbilden förändrad, ens för en fågelskådade...
Användarvisningsbild
Johan J

Inläggav Lars » lör 30 nov 2013, 23:07

Om vi städar allt löst skräp samt sorterar bort trä från underredet så ringer vi åkericentralen som får komma med lastbil med kran och lyfta bort kärran till Skrotfrag.
Lars
Kassör

Inläggav Staffan B » lör 30 nov 2013, 21:56

Hej Emil, Bosse E Skulle se vad han kunde göra i veckan, Kanske med hjälp av Kjell L. Har inte pratat med honom idag så det är inte riktigt bestämt än hur vi kan hjälpas åt.
Ang. containern så fanns det bygglov både på boden och det tillbyggda garaget. Från ca.-85 Friggebod är enl. lagen en komplementbyggnad till bostadshus så våra bygge räknas inte riktigt så. Vi får se hur vi kan kringgå detta. Vi hörs vidare. obs! Vi har inte fått något skriftligt ang. detta så vi avvaktar och ser. 8-)
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Inläggav Emil » lör 30 nov 2013, 20:59

Vi får ta en extra städdag helt enkelt. Jag har ingen släpkärra men det går alltid att hyra. Tippen är öppen på lördagar, så träffas vi ett gäng tidigt en lördag, är nog allt borta kvickt. Alternativet är väl att beställa en container, så kanske de kan frakta bort underredet.

Rivningslov är jag ganska säker på att vi inte behöver söka. Dels för att det var en mobil byggnad som stod på hjul, för det andra att den var så gammal att den kollapsade av sig själv. Visst gjorde den det.

Bygglov har jag också svårt att tro att vi behöver. En friggebod får vara upp till 15 kvm, våran är bara 13. Skall vi besöka kommunen och samtala med dem?
Användarvisningsbild
Emil

PROBLEM !!

Inläggav Staffan B » tor 28 nov 2013, 21:11

Hej gubbar, fick ett samtal från kommunen idag angående resterna av våran gamla byscha. Någon person har anmält oss till kommunen för nerskräpning ? Visst visst, talade med kommungubben och berättade vad det handlade om. Förra året eldade vi upp sly och i år skall vi elda upp resterna + få bort underredet till vagnen. Berättade lite runt hela historien. Han var nöjd med svaret. Ville dessutom att jag skulle tala med en person på bygglov på kommunen. Han frågade lite angående vår container , vatten, el, isolerad. Nej,nej,nej blev svaret. Han läste i sin lilla röda och berättade att vi måste lyfta bort den,söka bygglov, söka rivningstillstånd på den gamla. ????????????????????????????????? 13 kvm. container Hallå ! Står så i lagen säjer han.
Tog kontakt med Bosse Ekdahl och berättade historien, han kollade upp lite och stadgar säger visst att man bara får elda trädgårdsavfall. Han tyckte nog kanske att det är bäst att vi försöker frakta bort resterna nu när vi har ögon på oss. Vi behöver hjälp med kärror och lite manskap till detta så tag kontakt med mig eller Bosse i frågan är ni snälla ! Så fort som möjligt. Det andra problemet får vi ta ett snack om. Har pratat med Fältchefen också, han ruskade på huvudet. Har vi några bra kontakter i kommunen som kan slå näven i bordet så hojta. En del har för lite att göra tydligen.
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Föregående

Återgå till Allmänt