HÖSTEN

Allt som berör modellflyg

Re: HÖSTEN

Inläggav VictorBjörkman » tor 02 okt 2014, 21:47

Själv sitter jag otåligt och väntar på att hyresvärden skall höra av sig och säga att han har en fin lokal i källaren till mig där jag husera med hobbyn, så under tiden snickrade jag ihop en "motorbänk" som blev modell stooor, blir väl bra ändå kanske. Tänkte att jag skulle bygga på med servo istället för att stå och dra i linkaget bakom motorn när man kör den.

Bild

I övrigt är jag väldigt nöjd med säsongen, har flugit mycket och skaffat mig nya erfarenheter med flygandet. Både flugit i gångfart någon decimeter över fältet några ljuvliga helt vindstilla dagar, flugit min första modell med infällbara ställ och flaps och till sist flugit mycket med en maskin med mycket motor och egenskaper än jag kan utnyttja. Roligt och lärorikt!
Användarvisningsbild
VictorBjörkman

Inläggav Linkan » tis 30 sep 2014, 09:18

Ja en bra säsong lider mot sitt slut. Fältet har varit fantastiskt fint i år. Jag har faktiskt fått flyga en hel del (15-20 liter) men har haft lite struliga motorer, vevaxlar som gått rakt av och lager som kastat in handduken. Hade tänkt att minska antalet kärror i min hangar inför 2015 men det verkar bara bli fler?? Kan även konstatera att ingen av mina småbåtar hamnat i sjön ännu, men det dröjer ju ett tag till innan isen lägger sig.
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Inläggav Staffan B » mån 29 sep 2014, 22:09

Gjorde ett klipp på en större Quadrakopter , något beg. men lite flugen. Kunde inte låta bli. Var ute efter jobbet idag och testade lite. Att det blåste verkade inte beröra den speciellt eftersom den flyger med GPS och gyron. Skitskoj :D men fuskigt.
Provade med den lilla kamera jag hade men den är något för tung så kalibreringen stämde inte riktigt på gimbalen ( det gyro kameran hänger i ) Går troligen kalibrera om i programvaran. :roll: Alla flygetyg måste provas :lol: Tokig ? svar ja!!
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Inläggav Johan J » mån 29 sep 2014, 16:09

Yes, lite envetet är det.. Men idag skiner solen bra iallafall :-) Jag tror nog det finns en del projekt på lut här och där inför vintern...
Användarvisningsbild
Johan J

HÖSTEN

Inläggav Staffan B » sön 28 sep 2014, 19:39

Ja då är väl hösten här på allvar. :cry: Halv storm får man väl vänja sig med. Hoppas det lugnar ner sig så det blir lite fler goa dagar med åtminstone lugn och gärna lite sol.. Forumsidan är väldig lugn just nu men vi ligger väl i gränstrakten mellan flyg och alla ev. nya projekt som kommer under vinterhalvåret. ;) Skriv och berätta gärna lite diverse så att sidan inte somnar in bara. Alltid kul att höra vad ni pysslar med. Själv har jag legat väldigt lågt med allt inom modellerna beroende på att dottern köpt ett litet torp som någon fick ställa upp och renovera :? Men lugn det kommer framigenom lite underhållning härifrån. Ha det så länge pojkar. :D
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Återgå till Allmänt