Piper Pawnee från Hangar 9

Byggen som är på G!

Re: Piper Pawnee från Hangar 9

Inläggav VictorBjörkman » tis 04 nov 2014, 23:23

Kul och se att du är igång igen :) men det lät ju värre med måtten, vad var det för diameter på kåpan?
Användarvisningsbild
VictorBjörkman

Inläggav Johan J » tis 04 nov 2014, 21:27

Historiskt långt stillestånd men på gång igen! Inpassning av lämplig motor efter att den förra hamnade i ett annat projekt.
Victor, måtten stämde dåligt..

Bild
Användarvisningsbild
Johan J

Inläggav Linkan » fre 12 feb 2010, 14:33

Bild Tjusigt Bild ! Jag fick blodad tand nu när du drog igång ditt bygge igen så det är full aktivitet på Mustangen igen! V kanske kan premiära ihop...

Edit: Är ganska nyfiken på din pulverspridare...
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Inläggav Johan J » tor 11 feb 2010, 22:21

Börjat pyssla lite smått med dekoren också.. Småpill är inte riktigt min grej, men får gå. Tillverkar bokstäver och dekaler i tunn självhäftande plast meddelst fin sax och rakblad, blir helt okej om än inte närskalastandard.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Johan J

Inläggav Johan J » sön 31 jan 2010, 20:01

Fick byggt lite i dag med, kanske inte lika effektiv som förra söndagen men ändå. Fick riggat stjärtpartiet klart, ordnat stötstängerna till höjdrodret och sidorodret.

Bild

Bild

Har också börjat bygga puderspridaren, lite pyssel med den då jag egentligen inte har någon ritning, bara en enkel skiss från en gammal Berggren ritning och lite foton. Men det ska gå vägen!

Bild

Nästa steg i planeringen är dekor, i veckan blir det ett besök hos Tells för lite självhäftande dekorfolie.. Fortsättning följer!
Användarvisningsbild
Johan J

Inläggav Johan R » tis 26 jan 2010, 01:00

Härligt Johan!

Du kan prova den lite snällare varianten för färgborttagning- Ugnsrengöring. Brukar vara lite snällare mot plasten.

// Johan
Användarvisningsbild
Johan R

Hej Johan!

Inläggav magnuswrang » sön 24 jan 2010, 23:11

Ser ut att ha trevligt i bygglokalen..går ju framåt sakta med nu verkar alla hinder vara borta.

Åker ner till Polen för 10 sista dagaran åker 26-4feb.sen blir det att göra färdigt
mitt projekt Extra 300s+Huset som kommer v12.

Ha det gått Johan så syns vi.

Magnus W
Mvh Magnus W
Användarvisningsbild
magnuswrang

Inläggav Linkan » sön 24 jan 2010, 22:23

Se där ja! Att lägga en "arbetsdag" i hobbyrummet brukar ge resultat. Ser ut att kunna premiäras fram i vår då!
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Framsteg!

Inläggav Johan J » sön 24 jan 2010, 20:06

Så, äntligen fått tummen ur och byggt lite, idag blev det nästan 8 timmar i bygglokalen. Vingen är nu nästan helt färdig, i dag monterade jag klart servona, ordnade servokablarna, klädde vingspetsarna och gjorde rent hela vingen. Bara lite dekor och lackning av klädselskarvar kvar så är den klar!

Bild

Bild

Även kroppen fick sig lite klädsel, hela framkroppen är nu omklädd efter mina modifikationer. Håller också på och funderar på puderaggregatet och hur det ska fungera.

Före

Bild

Och efter

Bild

Har fortfarande det lilla problemet med att få bort färgen på canopyn kvar.. Prövade med bromsolja, det löste färgen fint men likaså plasten , inte bra. Blir nog ett evighetsprojekt med våtslippapper. Men nu känns det iallafall som bygget är på gång igen :)
Användarvisningsbild
Johan J

Inläggav Johan J » mån 15 jun 2009, 20:00

Ja jäklar.. Bromsolja måste ju vara bra, man har ju sett hur det kan göra med billack! Tackar!
Användarvisningsbild
Johan J

FöregåendeNästa

Återgå till In the workshop