Denna byggtråd avslutas också, kärran är klar och provflugen. Fungerar lika bra som förr fast den har fått en kraftigare motor Vingfastsättningen med gummiband ( original ,alltså inte g.banden ) protesterar mot motorn, när man gör en kraftig stigning fortsätter vingen rakt fram en stund HA HA !!
Dygnet räcker inte till; Tösen håller på att flytta och gissa vem som blivit tillfrågad om målning och tapetsering? Just det! jag. Saker får väl ligga på is ett tag. Förra helgen var jag hos sonen o snickra garage. Nästa gång ? köper jag en traktor istället!
Tjena!
Härligt att se en gammal Attacker-28 igen! Det var nog sådär 26 år sedan...
Min Attacker fick byta kropp (och design) efter en låg passage över fältet i ryggläge. En reflexräddning undvek en fågelkollision men slutade tyvärr som en spik i gräsmattan. En hel(!) siden-vinge och en motor med en nystekt mask i trotteln blev resultatet. Man tager vad man haver, så idag är kroppen blåvit-prickig med en påsk-kyckling som pilot... Vingen är fortfarande hel. Tror att vingen kommer sluta som en väl försluten tygpåse med pinnaved nån gång- det finns nog inget så starkt som en sidenklädd Attacker-vinge!
Mycket minnen, helt klart! Och ett fantastiskt kul flygplan!
/R
>Den som inte har dagspendlat till modellflygfältet med cykelkärra är ingen riktig modellflygare.<