Hej Igen!
Jag lyssnar och gör hjulbrunnar i ply, skall lura på hur jag får till sneda ställ så de ser raka ut

Staffan! Släng upp ett par bilder på ditt bekymmer med ställbeklädnaden så kan vi fundera tillsammans.
Magnus: Se till att få ordning på hobbyrummet, det är bara 7 månader till våren. Då skall det bli åka av

Tyvärr är sista beställningen till amerikanarna utförd
Fixade till andra vinghalvan. Tänkte att det kanske finns någon som läser som skall dra igång sitt första bygge, då kan det vara käckt att veta att:
1) Om det skall användas en förlängningskabel, säkra kontakten ordentligt med snöre eller dylikt.
2) Gör en enkel mall som du lägger på servoluckas hörnen och markerar fästhålen, då blir det propert.
3) placera servoluckan och borra med ett rackarns litet borr genom både luckan och vinginfästningen.
4) borra upp servoluckans hål med ett något mindre borrdiameter än skruvdiameter. Då sitter skruven bättre och skakar inte loss lika lätt.
För att få igenom kabeln där du vill, ta en "styv-mjuk" tråd, ex. 2 mm mässingstråd. Böj till en krok i ena änden och peta igenom den dit du vill. Kroka tag i servokontakten och dra tillbaka.
Glöm inte att säkra servokablarna i utgångshålet när du är klar. Det känns alltid nesligt när de har halkat tillbaka en bit. Vips så var det klart.
Jag hittade ytterligare ett bekymmer och brottas med. Flapsen på dena vinge är skev, eller ännu värre att vingen är det. Det skiljer 4mm. Jag får helt enkelt förutsätta det första, är det det andra så lär jag märka det vid första flygningen

. Den är klädd och målad; har någon av er några tips på hur man rakar en sådan böj
På återseende!