Bygglokal?

Allt som berör modellflyg

Re: Bygglokal?

Inläggav VictorBjörkman » mån 02 jul 2012, 20:16

Förstod inte riktigt hur jag skall gå till våga för att öppna omröstningen igen! haha.

Men man får väl helt enkelt hålla utkik lite efter garage eller lokaler och hojta till om det kommer upp något och kika intresset. Det är ju tyvärr brist på garage i stan och lokaler i den bemärkelsen vet jag inte vart man skulle kunna få tag på. man kanske kan fjäska lite med folket i kabomhuset!?
Användarvisningsbild
VictorBjörkman

Inläggav Andreas J » mån 02 jul 2012, 19:54

Det är verkligen en intressant fråga, det om bygglokal. Jag skulle jättegärna ha en, men jag kan inte garantera att jag är där alltför ofta, pga avstådet. Ifall blir så att några få kommer dela på en bygglokal så kommer jag alltså inte att delta, men jag ser gärna att vi har en gemensam lokal i klubben.

/Andreas

Ps. Jag kan ha råkat vara klåfingrig och råkat trycka ned röstningen nyss... starta gärna upp den igen om det går, Victor :(
Hälsningar,
Andreas, Göta Elves Squadron

Bild
Användarvisningsbild
Andreas J
Site Admin

Inläggav Johan J » sön 01 jul 2012, 17:17

Intresse finns, men det är väl inte så jätteenkelt.. Frågan har varit uppe på våra årsmöten ett antal gånger.

Man behöver hitta en lämplig lokal, klubb lokal eller bygglokal, helst både och kan jag tänka.

Man behöver några personer som tar ansvar för det omkring den

Vem ska betala lokalen? Bara de som nyttjar den eller hela klubben?
Ska klubben betala den får man i andra änden höja medlemsavgiften, och då betalar alla i slutänden för några..

Jag vill inte låta negativ men det har som sagt dryftats förut utan resultat, jag blir gärna motbevisad =)

Är ni några intresserade är nog det enklaste och bästa att ni slår er samman och skaffar en lokal ni delar på..
Användarvisningsbild
Johan J

Inläggav VictorBjörkman » sön 01 jul 2012, 16:39

Och det har inte talats något om detta eller så? Finns det något intresse att ha en gemensam lokal?

Mvh Victor
Användarvisningsbild
VictorBjörkman

Inläggav Linkan » tis 26 jun 2012, 11:09

Klubben har i dagsläget ingen officiell klubblokal.
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Bygglokal?

Inläggav VictorBjörkman » mån 25 jun 2012, 08:00

Halloj! Nu har jag kommit igång med byggandet som för närvarande sker på tv bordet (=kanske inte så poppis i längden). Därmed till min fråga, har klubben någon klubblokal eller liknande där man kan bygga?

Mvh Victor
Användarvisningsbild
VictorBjörkman

Återgå till Allmänt