Kyosho Super Stearman 40

Byggen som är på G!

Re: Kyosho Super Stearman 40

Inläggav Emil » tor 01 nov 2012, 08:49

Tack! jag tror den kan bli riktigt rolig :D. Eftersom jag har en en större dubbeldäckare på gång som förhoppningsvis blir klar till nästa år, så tänkte jag att det skulle övas med dubbla vingar lite först. Måste erkänna att jag blev riktigt inspirerad när du vivtade runt med din fina Pitts-kärra.
Användarvisningsbild
Emil

Re: Kyosho Super Stearman 40

Inläggav Linkan » tor 01 nov 2012, 07:39

Grattis! Den maskinen har nog alla förutsättningar för att bli en trevligt kompis i luften!
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Kyosho Super Stearman 40

Inläggav Emil » ons 31 okt 2012, 22:48

Änligen har det samlat på sig lite spännande saker i garaget inför den stundande mörka perioden. Jag har under tid suktat efter en Super Stearman, men tyckt att de som fanns var lite stora och otympliga. Jag hade dock turen att hitta en obyggd kyosho 40 hemma hos en gentleman i Stockholm. Enligt ryktet skall det vara en välflygande modell som är ganska lagom i storlen mellan vingspetsarna, 1257 mm. Även om den legat ett par år, ser allt fint ut. Verkar vara riktigt välbyggd och klädd med Oracover.
Bild
Lyckade dessutom få tag i en lätt begagnad Saito-82, som mer än väl kommer att räcka för att få kärran att puttra omkring. Servon och det mesta andra som behövs hade jag liggande i gömmorna.
Bild

Jag skall börja bygga så snart andra icke flygande projekt är klara.

På återseende...
Användarvisningsbild
Emil

Föregående

Återgå till In the workshop