G-mark .061

Allt som berör modellflyg

Re: G-mark .061

Inläggav Andreas J » tor 14 feb 2013, 20:34

@Staffan: Jotack det fungerar fint för mig här. Har just kommit in i samhället, har dock inte stött på mycket radioflyg (det kalla vädret håller nere allt annat är fullskala). Dock är det mycket norrsken och fin stjärnhimmel, så man får anledning att glo uppåt ändå. Dessutom ligger Reykjaviks inrikesflygplats mitt inne i stan, så någon brist på flygande makapärer är det inte. Men att få spaka dem är svårare... :þ Jag önskar det vore en skalamodell, kanske byggd i ölfat istället? :D

@Viktor: Ja action var det kanske men den flög inte direkt :roll: Jag hade kopplat skeven inverterat så den kom några tiotals meter innan den hittade ned igen. Videon ligger uppe på YouTube
Hälsningar,
Andreas, Göta Elves Squadron

Bild
Användarvisningsbild
Andreas J
Site Admin

Inläggav VictorBjörkman » tor 14 feb 2013, 08:39

Ja den där skapelsen känner jag igen! Riktigt rolig idé! :D missminner jag mig om jag säger att jag sett en video på denna in action?
Användarvisningsbild
VictorBjörkman

Inläggav Staffan B » tor 14 feb 2013, 08:16

Hallå Andreas! Hoppas allt är bra med dig och det går bra för dig ;) Det här planet du byggt tar nog priset, är det skalamodell eller ? :lol:
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Re: G-mark 0.61

Inläggav Andreas J » tor 14 feb 2013, 01:01

För ett par vintrar sedan hade jag för många ölburkar hemma, så jag byggde helt enkelt ett aluminiumplan, med en 0.06 kubiktums wasp-motor som skrämmer iväg katten :D

Bild

En byggtråd finns här!
Hälsningar,
Andreas, Göta Elves Squadron

Bild
Användarvisningsbild
Andreas J
Site Admin

G-mark .061

Inläggav VictorBjörkman » ons 13 feb 2013, 22:35

Hallå gubbar! Fick hem den här lilla skönheten igår efter en vunnen auktion på tradera. Har hört bra om g-mark så det ska bli riktigt spännande att få igång den så småningom.
Men jag behöver ju något att stoppa den i! Så om någon har en passande modell till en enkubikare så får ni skrika till :)
Bild
Senast redigerad av VictorBjörkman tor 14 feb 2013, 06:40, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VictorBjörkman

Återgå till Allmänt