FT Baby Blender

Byggen som är på G!

Re: FT Baby Blender

Inläggav cabal_se » ons 03 jul 2013, 11:06

Lite sent om sido så fick jag klart min lilla dubbeldäckare :) Kanske några dekaler eller dyl. men jag tänkte vänta och se om den flyger först.
Bild
cabal_se

Inläggav Emil » tor 16 maj 2013, 18:55

aha, då förstår jag. Jag ser också att du använt dig av Staffans vingprofil - Tjock ovanpå och platt under :D

Ser spännande ut at arbeta i foam, jag behöver bara fundera ut hur jag skall få dit en metanolmotor på et sådant bygge :D
Användarvisningsbild
Emil

Inläggav cabal_se » tor 16 maj 2013, 12:22

Jag å svara i forum, inte alltid man får till det direkt, ursäkta!

Vingen, kroppen, precis allt är gjort av foamboard, eller foamcore som jag kommit att kalla det. Inköpt på Inex i Göteborg.

Vingen är en skiva som är vikt "över sig" själv med en vingbalk gjort i samma material för att ge den rätta profilen. Allt är limmat med limpistol. Väldigt smidigt och snabbt. Och hållfastheten är det inget fel på, tro mig, jag har provat ;)

Här är en närbild på vingen på mitt "combat"-flygplan, FT Bloody Wonder
Bild

Och hela flygplanet
Bild
cabal_se

Inläggav Emil » fre 10 maj 2013, 19:50

Ser ut som en riktigt trevlig kärra! Det ser inte ut som vingen är solid, hur är den gjord?
Användarvisningsbild
Emil

FT Baby Blender

Inläggav cabal_se » fre 10 maj 2013, 11:59

Jag är ingen modellbyggare så jag har gjort det enkelt för mig och gått foamcore-vägen :) Blir inte världens snyggaste flygplan men de går snabbt, de flyger bra (vissa av dem), billiga och så är de ganska charmiga :)

Detta är mitt senaste bygga (det tredje i raden)
Bild
Det är en FT Baby Blender (ritningar på nätet http://flitetest.com/articles/baby-blender-2-draft), rolig liten dubbeldäckare. Skall bli roligt att se hur den flyger.
cabal_se

Återgå till In the workshop