Hej allihopa!
Nu är det två veckor kvar till aircombattävlingen vid vårt fält, så det är nog dags att börja planera lite inför det.
Det vi behöver fixa är lunch/fika, plats för åskådare och att se till att gräset är klippt. Piloterna kommer att ha briefing kl 12, så tävlingen kommer förmodligen att dra igång vid kl 13. Det är bra ifall vi finns på plats i god tid innan briefing, för att se till att deltagarna ställer bilarna på bra ställen och så. Därför vore det bra ifall vi kan vara där senast kl 11. Jag kommer att åka dit tidigare för att se till att allt ser bra ut och så.
Vilka vill vara med och hålla i det hela? Själv ska jag inte flyga, utan jag kommer att vara med och hjälpa till. Är det någon utav er som vill vara med och flyga? Mer information om tävlingen finns på
Aircombats hemsida.
Hur ser det ut med grillar och kaffekokare/termosar? Finns det läsk i klubbstugan, eller behövs det också införskaffas? Hur ser det ut med ekonomiska medel för inköp av det vi ska sälja?
Ta gärna med er nära och kära till fältet, det är en väldigt publikvänlig sport. Vill man stå närmare piloterna när de flyger måste man ha skyddshjälm på sig (det behövs inte i depån dock). Ta också gärna med flygplan till fältet, det uppskattas alltid. Det kommer att finnas tid att flyga innan och efter tävlingen samt under lunchpausen för den som vill.
/Andreas