Vinden satte stopp...

Här kan du skriva om du tänker flyga så att andra i klubben enkelt kan se att det kommer fler till fältet och hur mycket fika som ska tas med.

Re: Vinden satte stopp...

Inläggav Emil » sön 30 mar 2014, 09:01

Vet inte vem som är bäst på justering av motorer i klubben. Jag har fått hjälp av flera med lyckat resultat. Risken att de som kan är för blygasamma för att meddela. Staffan?
Hittade att du inte är ensam med att just det problemet med den motorn. Verkar finnas två möjliga orsaker, det ena är värme och det andra kan du läsa om här:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1154628
Användarvisningsbild
Emil

Inläggav Claes W » lör 29 mar 2014, 21:03

Premiären avklarad!! Uppe på fältet och flög med min Stinson Reliant. Två ackar blev det o det var jättekul att vara i luften igen efter ett uppehåll på alldeles för många månader. Segelflyg pågick men det var inte störande :D . Det enda som störde en perfekt flygdag var att fältet är minst sagt lite tovigt - men jag tror det blir jättebra när det klippts några gånger... Kul var det hur som helst....

Förresten: I många klubbar finns det en eller annan guru på olika specialområden. Finns det någon Guru på förbränningsmotorer i AMFK???? Har en Saito 36 cc bensin som går perfekt på tomgång upp till halvgas men som inte vill varva ut på fullgas. Tips på åtgärder mottages gärna. Och Ja, jag har skruvat på nålarna både fram o tillbaka... utan resultat

Hoppas vi ses på fältet inom kort!
Claes W

Inläggav Claes W » lör 22 mar 2014, 17:07

svenska idrottare har också ofta problem med kommunikationen, typ "kroppen svarade inte". Undrar ofta vilken frekvens dom använder???
Claes W

Inläggav Lars » lör 22 mar 2014, 16:38

Surt, bara att bryta ihop och komma igen har jag hört idrottare säga...
Lars
Kassör

Vinden satte stopp...

Inläggav Claes W » lör 22 mar 2014, 16:26

Hemma på altanen värmde solen o trädtopparna höll sig hyfsat stilla. Beslöt åka upp till fältet - kanske dags för en premiär. På vägen passerades ett antal flaggor av olika slag men alla hade ett gemensamt: de rörde på sig lite oroväckande mycket. Väl ute vid fältet kunde jag konstatera att vinden låg rätt i banan MEN både struten vid segelflygstråket och klubbfältet stod rätt ut - såg ut att vara tillverkade i plåt. Ingen ide' att ta ur planet ur bilen utan vände o köpte virke istället. Så slutade försöket att göra debut på alingsåsfältet... ;)
Claes W

Återgå till Skall vi flyga!