Höstträff Falköping

Här lägger vi in intressanta arrangemang och träffar.

Re: Höstträff Falköping

Inläggav Linkan » mån 27 okt 2014, 20:07

Instämmer, lite tunt var det. Men som sagt roligt att träffa folk och jag är sjukt nöjd med de fåtal fynd jag gjorde! Även min pappa gjorde ett fynd så nu har vi ytterligare en båt att provköra innan isen lägger sig :D
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Inläggav Claes W » sön 26 okt 2014, 19:19

Måste säga att jag hade väntat mig mer - det var lite tamt! Men som alltid trevligt att träffa klubbkamrater o andra goa gubbar från när o fjärran - ett gäng (två bröder) hade åkt ända från Ludvikatrakten!!
Tittade in hos Magnus på vägen hem o i morgon blir det återbesök - då ska balsa inhandlas för vinterns idag beslutade bygge...
ha de
Claes W

Inläggav Staffan B » sön 26 okt 2014, 11:16

Ja då var träffen i Falköping överstökad. ;) Tyckte den var något avslagen i år med mindre handlare än vanligt, kan ju ha naturliga orsaker :?: Hur som helst så är det trevligt att komma ut och besöka marknader, alltid kan man hitta nåt onödigt att släpa hem ;) Ett gäng på sex personer avslutade som vanligt med en mycket god middag på Rantens järnvägshotell. Mätta och nöjda styrde vi hemåt fast jag och Victor hann med och besöka både Falbygdens ost och MBS på vägen hem. Han var kvar i butiken på övertid eftersom han haft en massa långväga gäster mest hela dagen. Nu är det bara invänta nästa år men det går fort.... Ha det bra så länge säger:
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Inläggav Johan J » tor 16 okt 2014, 17:43

Hm, efter lite funderande passar jag på den.. Hade hoppats på en lite mindre storlek. Men tack ändå!
Användarvisningsbild
Johan J

Inläggav Claes W » mån 13 okt 2014, 22:27

Safari är ett kvartsskalaprojekt jag tog över för ca ett år sedan efter en kille som haft planerna liggande på is sedan några år - han gick över till jetdrivna modeller o bygger enbart stora sådana numera...

Kroppen är byggd i balsa. Huvudstället är klart, gjutet i glasfiber.Hjulen har svarvade fälgar o däcken är pumpbara. Nosställ i alu med oleodämpning Det finns en plugg till motorkåpan. Vingkärnorna är skurna ur frigolit liksom stabbe,fena. Vingrör i glasfiber. Instrumentpanel i alu och underlag för samtliga intrument. Mycket skaladokumentation.

Tänkte avyttra det hela för 750 kr. Kan beses i Västra Bodarne om du är intresserad
C
Claes W

Inläggav Johan J » sön 12 okt 2014, 18:24

Claes - berätta gärna mer om Safarin! Det är ett flygplan jag gillar skarpt..
Användarvisningsbild
Johan J

Inläggav Linkan » sön 12 okt 2014, 14:41

Nej det har jag inte gjort. Men jag tror att det brukar finnas så att man kan lämna enstaka saker vid något bord som arrangören sköter.
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Inläggav Claes W » sön 12 okt 2014, 10:58

Linkan - har du beställt bord på marknadeen (inte krogen efteråt)?? Kan jag köpa in mig - funderar på att ev sälja det påbörjade MFI Safari projektet...
Claes W

Inläggav Linkan » lör 11 okt 2014, 20:39

Det kommer nog bli en trevlig dag, hoppas bara att man inte får med sig något hem... ;)
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Inläggav Claes W » lör 11 okt 2014, 19:00

jodåå jag ska med - både till marknaden o till restaurangen!
Claes W

Nästa

Återgå till Arrangemang, träffar m.m.