Man tager vad man haver...

Byggen som är på G!

Re: Man tager vad man haver...

Inläggav Claes W » ons 11 feb 2015, 14:55

Tack Johan - blir prefekt till sidorutorna!

Vill samtidigt passa på att tacka för alla förslag till lösningar på de frågor som bygget fört med sig.
Ni är verkligen hjälpsamma och det känns riktigt bra att vara med i AMFK!! TACKAR!
Claes W

Inläggav Johan J » tis 10 feb 2015, 09:56

Claes, om posten gör sitt jobb dyker det upp något du kan testa i brevlådan!
Användarvisningsbild
Johan J

Inläggav Staffan B » mån 09 feb 2015, 21:36

Hej Claes, MBS har plast. Han använder det till sina byggsatser, luftrör, huvar mm. Jag har nog också sådan plast hemma.
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Inläggav Emil » mån 09 feb 2015, 20:57

Jag gissar att "overhead-plast" kanske är lagom. Nu är det kanske inte lika lätt att få tag i som förr :D Om du är intresserad kan kolla av om vi har något över på jobbet. Det kan dock ta en stund, för jag är bara på kontoret på onsdag och jag mycket dåligt minne...
Användarvisningsbild
Emil

Inläggav Claes W » mån 09 feb 2015, 19:28

Såg att Sävelången hade en tunn ishinna idag på em - trots plus 8 grader men nätterna är ju kalla..

En helt annan sak: kroppen är nu färdigmålad så det börjar bli dags att fixa till vind- o sidorutor. Någon som har förslag på vad jag kan hitta lämplig plast?? Sidorutorna är inte så besvärligt - de kan ju vara lite tjockare men vindrutan ska ju böjas en hel del. Den bör vara tjockare är papper men heslt inte så tjock att den måste formas med värmepistol eller vaccum. Har klippt till en mall i ritpapper o det blev ganska bra.
C
Claes W

Inläggav Johan J » sön 08 feb 2015, 21:19

Nja, verkar lite dåligt med bra is än så länge iallafall..
Sneglar lite på både Fjällsjön och Gerdsken, inte för att de är lämpliga att flyga på utan små och lättfrusna, när de lägger sig kan man börja fundera på sjöar i närheten.
Mjörn lägger ju sig mindre och mindre för varje år känns det som. I ungdomen (eller iallafall innan man fick körkort) så flög jag från den på vintrarna, ute i Västra Bodarna.
Användarvisningsbild
Johan J

Inläggav Claes W » sön 08 feb 2015, 20:57

Skönt! Kan vara kvar utan problem!! Har haft svårt att sova ett tag - min modell har ju varken fungerande varvräknare eller kompass... Men å andra sidan ska jag styra den från marken o då behöver jag ju ingen kompass för att hitta hem till fältet - att jag inte kom på det tidigare :D

Nää - det är långt kvar till Staffans byggen men jag ska snart lägga ut några bilder på en modell som jag tycker blev helt ok. Den hänger sedan flera år i Västerås flygmuseum. Det är en stor modell av Convair 340 som visar vägen till Linktrainern som användes för att skola in nya piloter på Linjeflygs Convairplan.

För övrigt kändes det nästan som vår i luften ett tag i dag - vore jäkligt kul att få upp en modell i luften igen. Flyger ni aldrig vintertid - måste finnas många fina sjöar med bra is o utan snö nu???
Claes W

Inläggav Staffan B » sön 08 feb 2015, 02:26

Johan J skrev:Snyggt Claes! Och tycker definitivt du ska räkna in dig i ''giganternas'' skara!

Håller med Johan här, blir kanon :D :D Så du behöver inte byta klubb ;)
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Inläggav Linkan » lör 07 feb 2015, 22:31

Vackert! Tänkte vad lite färg kan göra! Det blir ju hur bra som helst!
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Inläggav Emil » lör 07 feb 2015, 20:29

Ser grymt bra ut Claes! Jag ser fram emot att se både dig och kärran på fältet till våren.
Användarvisningsbild
Emil

Nästa

Återgå till In the workshop