Årsmöte 2015

Information, kallelser till möten och inbjudan till aktiviteter i klubben

Re: Årsmöte 2015

Inläggav Lars » fre 24 apr 2015, 22:28

Lars
Kassör

Inläggav Staffan B » mån 02 mar 2015, 23:16

Jaha, då var årsmötet 2015 avklarat med alla frågor och svar. Lite spörsmål om bl.a. väderstation på fältet som vi kan läsa av hemifrån kom upp som en fråga. Vi undersöker vidare hur det ev. går att lösa samt kostnader. En nyhet till er som inte kunde närvara på mötet är att kommunen har begärt att vi skall ha ett arrende avtal på marken vi använder, en fråga som inte kommit upp på ca 35 år :shock: Vi tycker ändå att det är ok. då kan ju ingen bara komma och köra bort oss helt appropå.
Kostnad för detta kommer att ligga på ca. 2000/år. Arrendet löper på 3 år med ett års förlängning i taget, detta beroende på den eventuella Norra Länken. Men den kommer nog att dröja länge än. Ligger bara som en ide/ förslag ännu om jag fattat det rätt. Vi blir av med en bit i banänden mot A-ås ca. 15-20 meter. Som vi "lånat" av bonden men nu vill han ha tillbaka den. I övrigt så var vi 14-15 medlemmar i år och mötet avslutades på sedvanligt sätt med fika och en filmsnutt.
Bild
En översikt som det kommer att se ut, med undantag av den bit till höger som sticker ut i gärdet försvinner. :cry:
Vi hörs vidare ....
Staffan fort.s.vis. Ordf. ;)
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Inläggav Emil » tis 24 feb 2015, 13:49

Kanske en sådan här går att använda:
http://www.safecast.se/lw301-for-smartphone-och-internet-vind-regn-temp-luftfuktighet/19-0

Det som saknas är att via en nätverkskabel koppla sig till en mobiltelefon. Kanske någon som är insatt vet hur dylika ting kan gå till?
Användarvisningsbild
Emil

Inläggav Staffan B » tis 24 feb 2015, 08:39

Hej Tommy, som motion är det väl lite i sista stund men vi kan ta upp det bland övriga frågor. Vi har lite mer under den frågan. Ide'n är inte alls fel för klart det är intressant för många långväga att ha koll på vinden bl.a. Vi måste dock undersöka det tekniska runt det hela. Denna väderstation som är på fältet tog jag med hemifrån i stället för att slänga den. Orsak, bytte ut den till en ny pga. att den just pajat på sek.m. visningen. Den går dock inte att koppla mot en ex. telefon. Har varit ute tidigare på nätet och kollat efter väderstationer som kan skicka data och det finns men vad jag föstår måste man ha någon form av modem emellan. det mesta av det tekniska måste ju också gå att köra på 12 volt. Har tyvärr inte dessa tekniska kunskaper själv runt detta men som sagt, någon annan i klubben kanske har det. Det går ju också att snacka med någon kunnig på området om råd.
Ha det så länge.
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Inläggav tblom » mån 23 feb 2015, 23:58

En motion till årsmöte 2015 ( om det inte är för sent).

Många gånger när jag kommit upp till fältet så har det visat sej blåsa mycket mer än vad jag uppfattat hemifrån.
Tror mej förstått att fler än jag har samma erfarenhet.
Förra året var det ju någon som satte upp en vindmätare på containern - visar bara kilometer per timma, men ändå.

Den satte dock igång mina tankar som är följande:
Skulle det vara möjligt att också placera en mobiltelefon i containern laddad med ett kontantkort och på något sätt koppla ihop den med vindmätaren så att det skulle vara möjligt att ringa till den och få en uppgift om vinden.
En halvtaskig solpanel ( som jag kan bidra med ) borde vara tillräckligt för att hålla liv i ett 12v batteri för att hålla liv i det hela.

Är detta tekniskt möjligt? Och i så fall går det att genomföra?
Många skarpa hjärnor i klubben borde kunna komma fram till ett svar.

Mitt förslag är att frågan utreds. Är det för sent att motionera om så tycker jag att vi jobbar på det ändå.

Tomas Lindblom
tblom

Inläggav Lars » sön 15 feb 2015, 19:19

Klubben är ju ansluten till SMFF, bland medlemmarna är det inte så värst många. RCFF har vi ingen koll på.
Lars
Kassör

Inläggav Claes W » tor 12 feb 2015, 17:46

Kan dessvärre inte vara med - spelar golf i Algarve då. Kanske kan jag vara med på avstånd via websändning eller Skype? :D

En annan fråga: Är ni med i SMFF eller RCFF? även om jag varit engagerad i SMFF har jag börjat fundera på om Modelllfygnytt verkligen är värt pengarna. Kan gärna vara utan tidningen o betala in motsvarande belopp till klubben...
C
Claes W

Inläggav Linkan » tor 12 feb 2015, 13:10

Då ses vi!
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Årsmöte 2015

Inläggav Emil » ons 11 feb 2015, 22:33

Kallelse till AMFK:s Årsmöte 2015

Mötet hålls Söndagen 1:e mars klockan 18.00 i Kvarnbackens Rehabcentrum, Lapplandsgatan 1 (Tidigare Kvarnbackenskolan)
Under mötet bjuder vi på kaffe och bulle.

OBS ! MEDLEMSAVGIFTEN SKALL VARA BETALD SENAST 1 MARS 2015

100 KR för juniormedlemskap ( Född -95 eller senare) i AMFK
300 KR för seniormedlemskap i AMFK
100 KR för juniormedlemskap i SMFF ( född -95 eller senare )
370 KR för seniormedlemskap i SMFF

Medlemsavgiften betalas in på bankgiro 510-5036

Vänligen skicka ett mail med namn, adress, E-postadress och mobiltelefon till medlem@amfk.se, så vi är säkra på att vi har aktuell information.

Väl mött!

MVH Styrelsen AMFK
Användarvisningsbild
Emil

Återgå till Information, möten och aktiviteter