Är fältet öppet nu??

Allt som berör modellflyg

Re: Är fältet öppet nu??

Inläggav Claes W » fre 13 mar 2015, 18:29

Staffan betr körning över gärden etc. Finns en sång som passar in här: När jag kom hem från gärdet så tog jag mig en knorr... :shock:
Claes W

Inläggav Johan J » fre 13 mar 2015, 08:43

Jag tittade lite på detta och tänkte ''felanmäla'' detta till kommunen, vars hemsida är kopplad med fixamingata.

Någon annan har redan anmält vägen med följande text;

''Många och djupa väghålor på grusvägen, delen mellan den sk Hjorthagen och anslutningen till landsvägen. Den gjordes iordning för en tid sedan (innan Jul) men bara var 3:e hålighet åtgärdades då, med grus/sand........ (???) Nu är den knappt körbar utan att nästan skada framvagnen. Och nedsmutsningen av bilen är ett elände då grusvällingen stänker vida omkring när man passerar alla gropigheterna. Det är anmärkningsvärt dåligt underhåll och gjorde man 1/3 av hålorna, varför inte resten, som var lika dåliga/stora, redan då? Fixa detta A.S.A.P. då det är många som kör just här (Paintballföreningen, Alingsås Flygklubb, Göteborgs Veteranflygsällskap, Modellflygklubben och Göteborgs Segelflygklubbs medlemmar) Från "Hjorthagen" ner till Hangarerna har föreningarna lagt igen samtliga håligheter i höstas så den delen är bra och ligger på föreningarnas ansvar. Men resten är INTE föreningarnas ansvar, i nuläget. Ni som ansvarar för denna vägdelen, åk ut och besiktiga och åtgärda. Skadade fordon, vagnar med flygplan i mm blir snabbt till stora pengar''

Åke Aronsson på kommunen har tagit emot anmälan;

''Jag har vidarebefordrat er rapport till kommunens exploateringsavdelning som ansvarar för den aktuella vägen.
Postat av Åke Aronsson (Alingsås) 14:09, tisdag 24 februari 2015''

Skadar väl inte om vi påminner och tjatar från fel håll, men den är felanmäld :-)
Användarvisningsbild
Johan J

Inläggav tblom » fre 13 mar 2015, 01:13

Med fältet är det inga problem. Men vägen dit är helt bedrövligt dålig. Det går ju att skämta om 4hjulsdrivet, men faktum är att vägen börjar närma sej det behovet.
Är det någon som vet vad som gäller för vägen? Kan vi påverka på något sätt?
tblom

Inläggav Staffan B » fre 13 mar 2015, 00:06

Claes behöver ingen väg, han åker väl 4x4 ? Han kan ta gärdet dit :lol: :lol:
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Inläggav Johan J » tor 12 mar 2015, 22:22

Fältet är aldrig stängt! Bara mer eller mindre svårt att ta sig till, väg och parkering..
Användarvisningsbild
Johan J

Är fältet öppet nu??

Inläggav Claes W » tor 12 mar 2015, 22:14

Kommer hem medio nästa vecka o har svår modellflygabstinens så det vore synnerligen trevligt att lufta en kärra eller två framåt helgen. Antar att fältet är öppet????
C
Claes W

Återgå till Allmänt