UNDRAN ???

Allt som berör modellflyg

Re: UNDRAN ???

Inläggav Lars » tis 28 apr 2015, 22:04

Oj då, visste inte den låg så högt på google.
Har ju ingen aning om folk går den vägen, men det är klart att är den så lätthittad så kanske den får några besökare.
Lars
Kassör

Inläggav PeterJ » mån 27 apr 2015, 23:19

Tja, den dyker ju upp ganska på tidigt Google så man kanske skulle uppdatera den lite. Men är det verkligen en sida som folk använder när de vill ha kontakt med oss?
PeterJ

Inläggav Lars » fre 24 apr 2015, 22:18

PeterJ skrev:Vi skall inte skaffa en Facebook-sida då, det vore väl i tiden? Där är det lätt och smidigt att göra inlägg samt ladda upp bilder och filmer direkt från mobilen. Det är även lätt att starta och administrera en Facebooksida. Jag kan ta på mig det om detta är intressant.

Vi har ju en sida hos Idrottonline också (riksidrottsförbundet), typiskt dålig reklam för klubben. Den kan du få administrera om du vill ...
Lars
Kassör

Inläggav Emil » mån 20 apr 2015, 16:39

Äntligen finns det en anledning att ha facebook :D I'm in!!
Användarvisningsbild
Emil

Inläggav PeterJ » mån 20 apr 2015, 15:11

Allright. Jag skapade en Facebook-grupp i stället för en Facebook-sida. Det har jag gjort med anledning av att en sida blir man inte medlem i utan endast "gillar". I en grupp så kommer dessutom allas inlägg upp i flödet på gruppen och inte under en separat flik, det är även lättare att se alla bilder och filmer som folk lägger upp i en grupp. Alla kan ansöka om att vara med i gruppen men en administratör måste godkänna.
Om behovet för en "Sida" finns så går det att skapa framöver.
Så ni som är sugna på att Facebooka lite, ta er till den här adressen:
https://www.facebook.com/groups/alingsa ... flygklubb/

Mvh. Peter
PeterJ

Inläggav Linkan » mån 20 apr 2015, 13:41

Jag är med på noterna, det ena behöver ju inte utesluta det andra. Jag tror knappast att en fb-sida tar död på forumet.
Men till den ursprungliga frågan, ös upp bilder i "hangaren"! Varken tidsödande eller svårt. Någonstans finns det även en beskrivning på hur man gör.
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

Inläggav Johan J » mån 20 apr 2015, 11:53

I egenskap av 1/4 av styrelsen tycker jag det är en bra ide! Jag kan vara en av administratörerna i den mån jag facebookar, vilket iallafall sker oftare än Staffan ;)
Användarvisningsbild
Johan J

Inläggav PeterJ » mån 20 apr 2015, 09:58

Som sagt är det inga konstigheter att skapa en Facebooksida. Man behöver dock veta vilka som skall vara administratörer och vilken information det skall stå om klubben under "Om"-fliken. Jag kan redan idag starta en sådan sida så kan man fylla på med information och administratörer allteftersom, men endast om det är ok från styrelsen såklart.
PeterJ

Inläggav Staffan B » mån 20 apr 2015, 07:21

Finnes intresse av detta så svara gärna den som frågar så de vet hur/om de ska ska gå vidare i ämnet ! Personligen använder jag inte varken facebook eller liknande. (är väl för gammal ) ;)
Låt inte detta hindra utan är det folk som är intresserade så tala om det. :)
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Inläggav magnuswrang » sön 19 apr 2015, 21:20

Hur blev det ska vi fixa en FB grupp
Mvh Magnus W
Användarvisningsbild
magnuswrang

Nästa

Återgå till Allmänt