2015-08-14

Skriv något om när du var ute och flög!

Re: 2015-08-14

Inläggav Linkan » fre 14 aug 2015, 21:21

Kul! Hoppas på bra väder nästa vecka också.
Det var ett antal år sedan jag själv släpade fenan i marken, får se till att skaffa lämplig maskin till det ändamålet....
Sidoroder har jag bara tappat en gång, då tog sporrhjulet i staketet...
Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
Linkan

2015-08-14

Inläggav Emil » fre 14 aug 2015, 19:29

Själv kom jag sent till fältet, men jag förstod på stämningen att det varit en mycket trevlig kväll redan mycket tidigare. Som tur var fortsatte det att vara trevligt, fast jag kom. Det fanns gott om flygare och gott om kärror. Det fanns också flera cylindrar på samma motor, en bensinkonverterad metanolare samt en flock med elmotorer. De flesta satt i nosen på flygplan. Själv tutade jag på med min Gloster Gladiator, vilket gör att det allt som oftast drar till i smilbanden. Så måste jag bara berätta: - Johan hade tävling med sig själv om att i ryggläge ligga så nära marken som det är fysiskt möjligt :shock: . Jag kan meddela att han vann med stor marginal över sig själv och alla andra som vill försöka sig på dylika manövrar. Johans kärra kom faktiskt så lågt att sidorodret lämnades kvar på flygfältet, eftersom det fastnade på 4 stycken grässtrån som var 1 mm länge än de andra. Kan tillägga att de andra grässtråna var ca 17 mm höga. Själv kunde jag bara stå bredvid med känslan av skräckblandad beundran :D
Användarvisningsbild
Emil

Återgå till Flygblogg