Årsmöte 2017

Information, kallelser till möten och inbjudan till aktiviteter i klubben

Re: Årsmöte 2017

Inläggav Andreas J » tis 14 mar 2017, 10:27

Hej Staffan och alla andra,

Det var tråkigt att höra! Skulle ni vara intresserade av att stå värd för en en-dags cuptävling?
Hälsningar,
Andreas, Göta Elves Squadron

Bild
Användarvisningsbild
Andreas J
Site Admin

Inläggav Staffan B » mån 13 mar 2017, 09:05

Hej Andreas, då var årsmötet avklarat, ca 20 medlemmar på plats. Vi tog upp din fråga ang. SM Combat hos oss. Efter diskussion i styrelsen och bland medlemmar kom vi fram till att vi anser tävlingen lite för stor för oss. Det finns flera aspekter på detta, bl.a. våran närhet till segelflyget ( har varit lite ansträngt ibland ). Vi vill absolut inte att det händer något mellan oss. Risken med så pass många att det händer något vill vi inte ta. En annan aspekt är att som jag tror du redan vet är att vi har ingen plats för husvagnar och vi vill inte ha dessa PÅ fältet. Dessutom vill vi ha fortsatta goda relationer med arrendatorn till fälten runt om. Vi vill inte ta någon chans, ev. nya fält är inte lätt att hitta. Så jag hoppas du förstår vår situation i klubben och hoppas ni hittar en lämpligare plats för Sm:et. Kolla vad Herrljungaklubben säjer.
För AMFK Staffan B ordf.
Den Gamle
Användarvisningsbild
Staffan B
Ordförande

Inläggav Andreas J » sön 12 mar 2017, 11:48

Hej,

Jag har fört en diskussion i en annan tråd angående att arrangera SM i aircombat i Alingsås en helg i augusti eller september. Jag tänker att jag lägger en sammanfattning av den här, så att frågan kan lyftas på mötet. Jag kan tyvärr inte närvara på mötet ikväll.

Frågan gäller att arrangera SM i aircombat på Alingsås flygfält. Aircombat-skvadronen Göta Elves, som jag är medlem i, kommer skaffa materiel och att se till att logistiken fungerar. Det vi behöver av er är i huvudsak tillgång till fältet, försäljning av förfriskningar samt någonstans att ställa husvagn eller sätta upp tält. Vissa kommer till fältet redan på fredagskvällen.

SMet skiljer sig från vanliga cuptävlingar, i det att piloter från Götaland och Svealand kommer att delta. Vi har bara ett SM under året så det är en stor grej för de allra flesta, och folk kommer att färdas långt. Det brukar bli runt 30-40 piloter på ett SM. Tävlingen är uppdelad på två dagar, lördag och söndag. Piloterna stannar över på fältet under natten, i husvagn eller tält.

Många av er har varit med att arrangera aircombat-tävling förut och har rätt bra koll på vad det innebär, och på hur kul det är! Vi hoppas att ni vill hjälpa till med detta!

Om ni har frågor under mötet går det fint att ringa mig på nummer 0761010697.

Hälsningar,
Andreas
Göta Elves Squadron

Bild
Hälsningar,
Andreas, Göta Elves Squadron

Bild
Användarvisningsbild
Andreas J
Site Admin

Årsmöte 2017

Inläggav Emil » mån 13 feb 2017, 20:24

Kallelse till Årsmöte 2017

Nu är det dags för årsmöte med Alingsås Modellflygklubb.
Mötet hålls söndagen den 12:e mars klockan 18.00 i Kvarnbackens Rehabcentrum, Lapplandsgatan 1 (Tidigare Kvarnbackenskolan)
Under mötet bjuder vi på kaffe och bulle.

OBS ! MEDLEMSAVGIFTEN SKALL VARA BETALD SENAST 1 MARS 2017

100 KR för juniormedlemskap i AMFK
300 KR för seniormedlemskap i AMFK
100 KR för juniormedlemskap i SMFF
420 KR för seniormedlemskap i SMFF

Medlemsavgiften betalas in på bankgiro 510-5036
Alternativ till bankgiro är swish på nummer 123 400 95 02

Väl mött!

MVH Styrelsen AMFK
Användarvisningsbild
Emil

Återgå till Information, möten och aktiviteter